czerwiec 2019 - Estate Center

ESTATE BLOG

To już oficjalne! Estate Center prowadzi wyłączną sprzedaż inwestycji Jezycka39

To już oficjalne! Estate Center prowadzi wyłączną sprzedaż inwestycji Jezycka39

Jezycka39 I Butikowa kolekcja 57 apartamentów!

www.jezycka39.pl

Jeżeli szukacie kameralnej inwestycji na skraju dzielnic Stare Miasto i Jeżyc to zdecydowanie polecamy ten adres.

Oficjalny start sprzedaży jeszcze przed nami, natomiast zapisując się na stronie www.jezycka39.pl powiadomimy Was dwa tygodnie wcześniej, abyście spokojnie mogli zapoznać się z projektem.
Zapraszamy również na ul. Gajową 1A w Poznaniu, gdzie będziemy mogli zdradzić kilka szczegółów i przy pysznej kawie opowiedzieć o tym wyjątkowym projekcie. 

 

 

Kontakt do biura sprzedaży:
+48 53 1000 755
hello@jezycka39.pl
_____________________
Marketing inwestycji prowadzi:
Estate Point
marketing@estatepoint.pl

 

 

PRACA: Specjalista ds. najmu hotelowego

PRACA: Specjalista ds. najmu hotelowego
 
Firma: poznański oddział NAI Estate Fellows (właściciel marki Estate Center) 
Miejsce pracy: Poznań
 
STANOWISKO: Specjalista ds. najmu hotelowego
 
Jeśli jesteś osobą energiczną oraz lubiącą kontakt z ludźmi, a także jesteś zainteresowany zdobywaniem nowych doświadczeń.
 
  • Jeżeli:
-lubisz pracować z ludźmi i rozmawiać przez telefon;
- jesteś ciekawy innowacyjnych rozwiązań;
- lubisz uczyć się;
- uważasz, że nie ma problemów są tylko wyzwania i zadania do rozwiązania;
- do zadań podchodzisz z entuzjazmem i zaangażowaniem;
- obsługa komputera nie jest dla ciebie wyzwaniem;
- BackOffice nie są Ci obce;
- posiadasz doświadczenie w obsłudze profitroom, booking.com itp- będzie to dodatkowym atutem;
- język angielski nie jest Ci obcy (minimum poziom komunikatywny)
 
  • Czekają na Ciebie:
- współpraca na podstawie umowy zlecenie/ po okresie próbnym umowa o pracę
- szkolenie przygotowujące do pracy;
- możliwość rozwoju zawodowego w branży REAL ESTATE;
- sympatyczny zespół, zróżnicowany wiekowo;
- praca w klimatycznym biurze;
- okazje do sprawdzenia się w zadaniach takich jak: 
- udzielanie informacji oraz pomocy merytorycznej dla klientów;
- obsługa klientów.
 
Jednocześnie informujemy, że odpowiemy tylko na wybrane oferty.

CV: biuro@estatecenter.pl

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) – RODO, informujemy, iż:

  1. administratorem Państwa danych osobowych jest Estate Center  sp. z o.o., z siedzibą w Poznaniu przy ul. Gajowej 1A/1, KRS: 00000120337;  NIP: 9290013055; kapitał zakładowy 5.000,00 zł) jako pracodawca;
  2. w sprawach związanych z ochroną danych osobowych mogą Państwo kontaktować się pod numerem telefonu: 663 491 322; adresem e-mail: patrycja@estatecenter.pl
  3. Państwa dane osobowe w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy będą przetwarzane w celu przeprowadzenia obecnego postępowania rekrutacyjnego (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), natomiast inne dane, w tym dane do kontaktu, na podstawie  zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
  4. Państwa dane zgromadzone w obecnym procesie rekrutacyjnym będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacji. Po zakończeniu rekrutacji dane zostaną usunięte.
  5. Odbiorcami Państwa danych osobowych będzie pracodawca lub osoba upoważniona przez pracodawcę do wykonywania czynności w zakresie prawa pracy i prowadzenia procesu rekrutacji.
  6. Przysługuje Państwu prawo do żądania dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
  7. Przysługuje Państwu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie przez Państwa danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy jest niezbędne, aby uczestniczyć w postępowaniu rekrutacyjnym. Podanie przez Państwa innych danych jest dobrowolne.

KUPIĆ CZY WYNAJĄĆ. A MOŻE BUDOWAĆ?

KUPIĆ CZY WYNAJĄĆ. A MOŻE BUDOWAĆ?

Pytanie to zadaje sobie właściciele i zarządy wielu firm. Co jest wygodniejsze? Co jest bardziej opłacalne?

Najem lokalu dla prowadzenia działalności gospodarczej to na pewno wielka wygoda. W większości przypadków najemca wybiera lokal spośród wielu zaproponowanych mu powierzchni i otrzymuje gotowe biuro, przygotowane przez wynajmującego stosownie do potrzeb. Z kolei zakup lokalu wiąże się najczęściej z koniecznością wykończenia, adaptacji pod własne potrzeby. A to powoduje rozproszenie energii i zabiera mnóstwo czasu, który można by spożytkować na rozwój swojej firmy. Jeszcze trudniejsza jest sytuacja w przypadku budowy siedziby, kiedy trzeba poświęcić się szukaniu działki, pracy nad projektem i wykonawstwem. Jest to rozwiązanie dla większych firm. A dodatkowo trzeba też mieć biuro, w którym firma działa w trakcie budowy.

Przytłaczającą większość transakcji na rynku lokali biurowych stanowią transakcje najmu (szacuje się, że około 90 %), tym samym wybór ofert lokali na wynajem jest znacznie bogatszy niż tych na sprzedaż. Szukając biura do najmu mamy większy wybór lokalizacji, standardu niż w przypadku zakupu. Możliwości budowy są jeszcze bardziej ograniczone, szczególnie jeśli myślimy o siedzibie w centrum miasta, gdzie wybór wolnych działek jest prawie żaden, a ich ceny bardzo wysokie.

Możliwości zakupu, czy budowy są też ograniczone w zależności od kondycji finansowej firmy i etapu jej rozwoju. Nowo powstałe firmy, które wciąż inwestują w rozwój mają zwykle niewielką zdolność kredytową, co ogranicza możliwości finansowania takiej inwestycji. Ponadto często nie są w stanie jeszcze określić, jak będzie rozwój postępował, ilu będą zatrudniały pracowników, a tym samym, jakiej będą potrzebowały powierzchni. W tym przypadku najem wydaje się rozsądniejszym rozwiązaniem, gdyż daje zdecydowanie większą elastyczność. Łatwiej jest zmienić biuro najmowane na większe, mniejsze lub lepiej zlokalizowane, gdyby zmieniły się preferencje. A także na bardziej nowoczesne, czy prestiżowe. Po latach bowiem zmieniają się trendy w architekturze i nie zawsze da się budynek do nich dostosować. A to rzutuje na wizerunek firmy. Nieruchomość własną można w takiej sytuacji sprzedać lub wynająć. Sprzedaż będzie trudniejsza niż wynajem, gdyż, jak wcześniej wspomniałyśmy, te transakcje na rynku są zdecydowanie rzadsze. Im bardziej nieruchomość nietypowa będzie to trudniejsze.

Między biurem czy obiektem własnym, a najmowanym są też różnice związane z eksploatacją. W przypadku najmu najemca płaci oprócz czynszu najmu opłatę eksploatacyjną, która obejmuje wszelkie serwisy. To po stronie właściciela nieruchomości znajduje się zatrudnianie personelu sprzątającego, ochrony, prowadzenie recepcji, bieżących drobnych napraw, większych remontów, konserwacja klimatyzacji, wind i wszelkich innych serwisów. Najemca przychodzi do biura i pracuje, a wszelkie usterki zgłasza właścicielowi. Nawet nie musi wiedzieć o czynnościach, które zobowiązany jest wykonywać właściciel nieruchomości – rocznych przeglądach budowlanych, przeglądach elektrycznych, obowiązkowych corocznych deratyzacjach. Nie musi też śledzić zmian legislacyjnych, które mogą zmieniać zakres tych obowiązków. W przypadku własnego lokalu czy obiektu dopilnowanie wszystkich wyżej wymienionych obowiązków spada na właściciela. Wówczas też zamiast jednej faktury za opłatę eksploatacyjną pojawi się szereg faktur za poszczególne usługi. Oczywiście, ułatwieniem może być zatrudnienie profesjonalnego zarządcy nieruchomości, który w imieniu właściciela zajmie się tą materią.

Nasza analiza musi dotknąć także spraw finansowych – co jest bardziej opłacalne? Najem wiąże się z comiesięczną zapłatą mniej – więcej stałej kwoty. Kupno czy budowa wymagają jednak zaangażowania większych środków na początku. Nie wszystkie firmy maja możliwość zakupu nieruchomości za gotówkę, nie wszystkie też chcą inwestować takie środki – mogą one bowiem zarabiać w inny sposób, wynikający z profilu działalności firmy. Jeśli nie angażujemy gotówki wówczas należy skorzystać z innych form finansowania zakupu czy budowy. Może to być kredyt inwestycyjny lub leasing.

A co jest najbardziej opłacalne? Najem? Zakup? Budowa?

Case study

Dwa miesiące temu do naszego biura zgłosił się Klient poszukujący powierzchni biurowej ok. 300-400m2 na okres 24-30 miesięcy. Klient po tym czasie, zamierzał się przenieść do swojego, nowo wybudowanego biura /był na etapie pozwolenia na budowę/.  Zależało mu na usytuowaniu biura w Centrum Poznania, blisko komunikacji miejskiej i bazy kulturalno-gastronomicznej. Ważnym czynnikiem była również architektura i aranżacja powierzchni. Z racji tego, że Klient reprezentował branżę IT zależało mu na komfortowej powierzchni. Poszukiwania biura okazały się bardzo trudne, ze względu na okres wynajmu. Większość „prestiżowych” biurowców wynajmuje powierzchnię na czas min. 5 lat, mniej na 3 lata. Dużym minusem był również fakt, że  przy umowie na krótszy czas Wynajmujący w znacznie mniejszym stopniu lub w ogóle nie chciał być finansowo zaangażowany w aranżację powierzchni pod Najemcę. Przy umowach długoterminowych Najemca może liczyć na FIT OUT na poziomie ok. 150-400 EUR/m2 /koszty aranżacji, które bierze na siebie Wynajmujący/. Po wstępnej weryfikacji, okazało się, że mamy do wyboru tylko kilka biur, w dodatku mało komfortowych. Klientowi prezentowane biura i ich ceny nie bardzo się podobały. Cena m2 biura w centrum Poznania to koszt ok. 50-70pln/m2 netto. Do tego należy doliczyć koszty eksploatacyjne  na poziomie ok. 16-25 pln/m2 netto.  W przypadku naszego Klienta miesięczny koszt wynajmu biura wraz z kosztami eksploatacyjnymi  to ok. 28.000 pln netto /bez kosztów zużytej energii, połączeń telekomunikacyjnych i internetu/. Dodatkowo w większości przypadków Klient musiałby na własny koszt zmodernizować przestrzeń, przystosowując ją do własnych potrzeb.

Klientowi przedstawiliśmy także jako alternatywę, wynajem lub zakup lokalu użytkowego o pow. 545m2 w stanie deweloperskim w nowo wybudowanej inwestycji WUJKA[CP1]  usytuowanej w centrum miasta nieopodal dworca głównego, którą reprezentujemy.

Po  analizie Klient zdecydował się na zakup powyższego lokalu. Świetna lokalizacja lokalu oraz duża destabilizacja rynku budowlanego przeważyła na decyzji. Stwierdził, że budowa w dobie „galopujących” cen materiałów i siły roboczej, nie wspominając o znalezieniu dobrej firmy wykonawczej może poczekać. Ryzyko podjęcia złej decyzji w tym zakresie Klient wycenił na setki tysięcy, jak nie miliony polskich złotych… Poza tym, lokalizacja działki na której miał Klient budować nowe biuro nie jest tak bardzo atrakcyjna jak powyższego lokalu. Takich nowych powierzchni na sprzedaż w centrum Poznania jest niewiele. Dlatego też, bardzo atrakcyjną propozycją godną uwagi jest inwestycja Wujka[CP2]  Constructy [CP3] lub budowany II etap Zajezdni Poznań na Jeżycach.

Cena zakupionego lokalu to koszt 6080 pln za m2, co daje wartość netto lokalu na poziomie 3 313 600 pln. Biorąc pod uwagę zakup gotówkowy /bez dodatkowych kosztów finansowania obcego/ i bardzo uproszczone przeliczenie ceny zakupu względem ceny najmu (44 pln/m2) to po ok. 12 latach najmu zwraca się koszt zakupu.  Po tym czasie Klient jest właścicielem lokalu, którego wartość jest zapewne o kilkadziesiąt procent wyższa od obecnej /biorąc pod uwagę dynamicznie rosnące ceny nieruchomości/. Jeżeli lokal nie będzie spełniał przyszłych wymagań i potrzeb Właściciela, może go sprzedać lub wynająć i czerpać z wynajmu dodatkowe korzyści finansowe.

Niewątpliwym plusem jest także kwestia wykończenia biura – aranżacje i wszelkie udogodnienia Klient robi sam dla siebie. Ponosi on koszt wykończenia ale ten koszt podnosi wartość i atrakcyjność przedmiotowego lokalu.

Reasumując, gdy firma dobrze prosperuje raczej zainwestuje w kupno lokalu użytkowego, niż w jego wynajmowanie. Dlaczego? Dlatego, że zakup lokalu w dobrej lokalizacji jest znakomitą inwestycją na przyszłość! Centra miast są zazwyczaj bardzo mocno zabudowane i ciężko tam cokolwiek nowego  postawić, a większość firm stawia dobrą lokalizację za najważniejszy czynnik wyboru. Jeżeli więc nie obawiamy się tak dużej inwestycji, zakup lokalu użytkowego może wyjść na dobre w dłuższej perspektywie czasu.


 [CP1]PRZY UL. KS. JAKUBA WUJKA

 [CP2]PRZY UL. KS. JAKUBA WUJKA

 [CP3]CONSTRUCTA PLUS

Nowy oddział Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Nowy oddział Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw

Terenowy oddział Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Poznaniu będzie miał siedzibę w kamienicy biurowej przy ul. Wielkiej 20. Instytucja zajęła biura o powierzchni 160 mkw. zlokalizowane na czwartym piętrze.

Oddział w Poznaniu to drugie, po krakowskim, terenowe biuro Rzecznika MiŚP. Za projekt po stronie właściciela odpowiadał poznański oddział NAI Estate Fellows.

Od 24 kwietnia 2019 przedsiębiorcy z województw dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego i wielkopolskiego mogą korzystać z pomocy prawnej oferowanej przez nowo otwarte biuro Rzecznika MiŚP w Poznaniu. Pracownicy placówki udzielają pomocy prawnej i mogą reprezentować przedsiębiorców w sprawach przewidzianych w ustawie o Rzeczniku MiŚP.