Patrycja Masiarek

ESTATE BLOG

Kupiec Poznański pod nowymi sterami

Kupiec Poznański pod nowymi sterami

"Cieszymy się z zaufania jakim obdarzył nas Właściciel nieruchomości przekazując nam ją w zarządzanie. Zakres naszych usług związanych z obsługą obiektu obejmuje zarządzanie operacyjne, obsługę finansową jak również obsługę marketingową. W najbliższym czasie będziemy chcieli przyjrzeć się funkcjonowaniu biurowca oraz centrum handlowego i zaproponować niezbędne zmiany i optymalizacje”. – mówi Patrycja Masiarek – Dyrektor Oddziału NAI Estate Fellows w Poznaniu i właścicielka ESTATE CENTER. 

Centrum Handlowo-Biurowe Kupiec Poznański zostało otwarte w 2001 roku i jest usytuowane w samym sercu miasta Poznania. Sześciopiętrowy budynek o powierzchni 30.000 mkw, zapewnia 3 piętra powierzchni handlowej, 3 poziomy przestrzeni biurowych oraz 150 miejsc na parkingu podziemnym dla Klientów i prawie 100 Najemców.Lokalizacja u zbiegu ważnych ulic handlowych miasta: Podgórnej, Św. Marcin, Szkolnej oraz Wrocławskiej powoduję, że na stałe wpisał się w krajobraz Poznańskiej Starówki.

Do głównych Najemców Kupca Poznańskiego należą: Klinika Enel – med, C&A, Biedronka, Poczta Polska, Monnari, Bialcon, Molton oraz wielu innych.

Kobieta w (typowo) męskim świecie.

Kobieta w (typowo) męskim świecie.

Zarządza oddziałem NAI Estate Fellows Sp. z o.o., należącym do grupy NAI Estate Fellows, jednej z największych firm z branży nieruchomości w Polsce. Wygrywa przetargi, bo wie jak stworzyć indywidualną ofertę na miarę potrzeb. W świecie opanowanym przez mężczyzn odnajduje się doskonale, traktując ich jak partnerów biznesowych. Patrycja Masiarek jest typową kobietą biznesu, nie zapominając przy tym o domu, który daje jej prawdziwe szczęście.

  • Tak zaczyna się artykuł w najnowszym numerze Poznański Prestiż, w którym znajdziecie Państwo wywiad z naszą Prezes - Patrycją Masiarek.

​Zapraszam do lektury! 

 

 

źródło: Poznański Preztiż

 

 

Wartości dodane w budynkach biurowych

Wartości dodane w budynkach biurowych

Lokale do wynajęcia w nieruchomościach komercyjnych to rynek, na którym panuje ostra konkurencja. Z punktu widzenia inwestorów i deweloperów biurowców, znalezienie najemcy wymaga wyprzedzania konkurencji i zaoferowania wyjątkowych rozwiązań, których nie zapewnia nikt inny. Z perspektywy najemcy, opłaca się przeanalizować swoje obecne i przyszłe potrzeby w dynamicznie zmieniającym się świecie, jak również wziąć pod uwagę wartość dodaną budynku, co nie zawsze jest oczywiste na pierwszy rzut oka.

  • Główne czynniki,  które wpływają na warunki sprzyjające efektywnej pracy i stanowią potencjał dla rozwoju biznesu:

1. Po pierwsze lokalizacja, która przyczyni się do rozwoju biznesu

Coraz większe znaczenie dla potencjalnych najemców ma lokalizacja. Firmy często wybierają na swoje siedziby miejsca, dzięki którym znajdą się w doborowym towarzystwie. Tradycyjnie, ze względów strategicznych, centrum miasta pozostaje popularne. Jednakże, natężenie ruchu ulicznego, jak również dążenie do zwiększenia wydajności kosztowej sprawiają, że coraz większą popularnością cieszą się odrębne dzielnice biznesowe, które powstają w pewnej odległości od śródmieścia. Dla pracowników liczy się dobra komunikacja oraz często spokój, który sprzyja komfortowi pracy.

2. Atrakcyjne otoczenie

Prestiż budynku podnosi ciekawy projekt architektoniczny. Tereny zielone lub dziedzińce, które zapewniają dostęp do światła słonecznego. Poza atrakcyjnością wizualną, gwarantują one maksymalne doświetlenie pomieszczeń biurowych światłem naturalnym. Z perspektywy pracujących – im więcej okien w budynku, tym lepiej. Najemcy powierzchni biurowej często zwracają uwagę, że dla pracowników bardzo ważna jest możliwość otwierania lub uchylania okien, co daje im dostęp do świeżego powietrza.

3. Miejsca parkingowe oraz technologie dostępu do parkingu

Miejsca parkingowe dla pracowników to często priorytet, najlepiej by było ono oparte o system identyfikacji tablic rejestracyjnych.

4. Elastyczna powierzchnia biurowa pozwala stworzyć warunki pracy, które najlepiej odpowiadają twojemu biznesowi

Najemcy stawiają bardzo zindywidualizowane wymagania dotyczące aranżacji przestrzeni biurowej. Aby im sprostać już na etapie projektowania budynku należy zaplanować, by lokale do wynajęcia posiadały możliwość dowolnego kształtowania i rozkładu pomieszczeń. Istotne są podnoszone podłogi, w których umieszczone są przewody elektryczne i telekomunikacyjne. Zapewnia to pełną swobodę rozmieszczenia wewnętrznych ścian lub nawet zrezygnowania z nich, bez ograniczeń związanych z okablowaniem. Warto pamiętać o powierzchniach wspólnych, by przyciągały swoją atrakcyjnością najemców.

5. Dodatkowe udogodnienia w pobliżu biura oferują wartość dodaną, wygodę i komfort

Współcześnie najemcy zwracają coraz większą uwagę na usługi dodatkowe. Często zwracają uwagę na doskonale wyposażone sale konferencyjne, by były one dostępne w obrębie budynku. Dla pracowników ważne jest, aby w otoczeniu biura znajdowały się kina, centra handlowe, restauracje i kawiarnie, czyli miejsca, do których mogą wybrać się na lunch lub indywidualne spotkanie biznesowe oraz zrelaksować w czasie przerwy lub tuż po pracy. W niektórych nowych budynkach znajdują się siłownie, czy mini Spa, to również podnosi wartość danej inwestycji.

W niektórych lokalizacjach inwestorzy tworzą przestrzeń na kształt miejskich podwórek, gdzie latem można włączyć się w gry zespołowe, poćwiczyć na świeżym powietrzu. W nowych inwestycjach powstają fontanny z placami do wypoczynku, boiska do koszykówki, gry w badmintona, czy siatkówki, ścianki wspinaczkowe.

6. Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo szeroko rozumiane: ochrona pracowników, sprzętu, jak również pilnie strzeżone dane.  Lokale do wynajęcia, w których funkcjonują centralne serwerownie o najwyższym standardzie bezpieczeństwa posiadają kontrolę dostępu obejmującą karty zbliżeniowe lub czytniki linii papilarnych, a najlepiej oba te rozwiązania równocześnie. Monitoring serwerowni, a następnie przechowywanie zapisu z kamer to konieczność. W nowoczesnych budynkach instaluje się zazwyczaj telewizję przemysłową, a monitoring w pomieszczeniach ochrony jest prowadzony przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. We współczesnym świecie, w którym w tak dużym stopniu zależymy od urządzeń elektronicznych, najemcy doceniają także bezpieczeństwo ciągłości dostaw prądu. Z tego powodu niezależne linie zasilające, zapasowe generatory prądu i centralne UPSy, które zapewniają nieprzerwaną pracę na wypadek awarii miejskiej sieci energetycznej, są bardzo pożądane przez najemców.

7. Technologia i usługi dostępne online

Firmy przywiązują coraz większą wagę do nowoczesnych technologii, takich jak bezprzewodowy dostęp do Internetu (WiFi) czy telefonia IP. Przykłady tych rozwiązań to sieć korporacyjna umożliwiająca prowadzenie video- i telekonferencji z oddziałami znajdującymi się na całym świecie, połączenia telefoniczne przez Internet, poczta głosowa o właściwościach skrzynki mailowej

8. Dodatkowe udogodnienia:

Nieodłącznym elementem otoczenia biurowców są stacje rowerowe, budynki wyposażone są w pełną infrastrukturę dla rowerzystów obejmującą nowoczesne parkingi rowerowe, punkty napraw, a także prysznice i szatnie.

EKO Budynki, które przygotowywane są w zgodzie z standardami budownictwa ekologicznego i energooszczędnego. To przynosi z kolei najemcom korzyści w postaci redukcji kosztów zużycia mediów. Certyfikowane, zielone budynki zapewniają także dobrej jakości środowisko wewnętrzne biur, dzięki dostarczaniu odpowiedniej ilości czystego powietrza. To ważne dla samopoczucia pracowników.

Deweloperzy oferują coraz częściej samochody elektryczne, z których mogą korzystać wszyscy użytkownicy budynku za pomocą prostej aplikacji. W garażach można znaleźć stacje do ładowania pojazdów elektrycznych.

Tutaj należy wspomnieć o rozwiązaniu, jakim jest Car Sharing, czyli system wspólnego użytkowania samochodów osobowych dedykowany danemu budynkowi.

 

 

 

 

 

 

 

Biuro Estate Fellows Poznań jest odpowiedzialne za komercjalizację lokali usługowych w Baltic Park Molo w Świnoujściu.

Biuro Estate Fellows Poznań jest odpowiedzialne za komercjalizację lokali usługowych w Baltic Park Molo w Świnoujściu.

NAI Estate Fellows Poznań  podpisała umowę na komercjalizację Baltic Park Molo w Świnoujściu, której deweloperem jest Zdrojowa Invest.

Od 15 lutego biuro Estate Fellows Poznań jest odpowiedzialne za komercjalizację lokali usługowych w Baltic Park Molo w Świnoujściu. Baltic Park Molo będzie stanowić ultranowoczesny kompleks hotelowo-apartamentowo-rekracyjnym zlokalizowany tuż obok głównej promenady i plaży w Świnoujściu.

W skład kompleksu wchodzą 4 budynki, 150-metrowa promenada zakończona molem wraz z ogólnodostępną przestrzenią rekreacyjna. W dwóch hotelach o wyróżniającej się architekturze znajdować się będzie kilka restauracji, strefa SPA, klub nocny, Aquapark oraz ogromne centrum kongresowe na 1200 osób. W tym samym zespole znajdować się będą 2 budynki z apartamentami i lokalami użytkowymi.

Świnoujście wraz z Baltic Park Molo stanowi doskonałe miejsce do wypoczynku oraz inwestowania.
Zapraszamy do współpracy!