Justyna Wasiak - Estate Center

ESTATE BLOG

Business Park Grunwald – profesjonalnie, a do tego kameralnie i zielono.

Business Park Grunwald – profesjonalnie, a do tego kameralnie i zielono.

 

Dobiega końca modernizacja budynku w inwestycji Business Park Grunwald na poznańskim Grunwaldzie. Właścicielem obiektu jest Park Sp. z o.o., firma rodzinna, wywodząca się z Francji.

Spółka Park podchodzi do swojej działalności z wielkim zaangażowaniem, traktując stworzenie swoim najemcom optymalnego miejsca do pracy i rozwoju ich firmy jako swoją misję. To podejście sprawia, że najemcy związują się z ich obiektami na długie lata.

  • Obecnie modernizowany budynek to trzykondygnacyjny biurowiec z lat 60/70 XX wieku o powierzchni około 1200 m2, który będzie miał nadany całkowicie nowy współczesny wygląd, a jego standard będzie też dostosowany do wymogów współczesnych najemców. Dobudowano dwa zewnętrzne szyby dla wind, które będą zabierały pasażerów z poziomu zero zarówno na parter, jaki na piętra pierwsze i drugie. Budynek wyposażono w klimatyzację, wentylację mechaniczną z odzyskiem ciepła, co pozwoli zoptymalizować koszty. Dostępne są łącza światłowodowe i szeroki wachlarz dostawców usług internetowych. Na poziomie -1 przygotowywane jest zaplecze dla rowerzystów – szatnie damskie i męskie z natryskami, szafkami. Oczywiście dla rowerów jest też zadaszony parking, a położenie na skraju Lasku Marcelińskiego sprawia, że dla wielu osób dojazd na rowerze może być bardzo atrakcyjny.

Dla poruszających się komunikacją miejską mamy doskonałe połączenie tramwajowe, a dla zmotoryzowanych – dużą liczbę miejsc parkingowych.

Biura w Business Park Grunwald to doskonała propozycja dla tych wszystkich, którzy nie chcą pracować w Centrum, wolą miejsca spokojne, kameralne. Oddanie do użytkowania – 31.01.2018r. 

Zapraszam do współpracy

Justyna Wasiak

+48 790 700 519

Biuro na potrzeby obsługi programu 500+ w Centrum Biurowym Podwale w Poznaniu.

Biuro na potrzeby obsługi programu 500+ w Centrum Biurowym Podwale w Poznaniu.

Nowym najemcą zostało Poznańskie Centrum Świadczeń. Lokalizacja biura została wybrana na potrzeby obsługi programu 500+. Centrum zajmie biuro o powierzchni 650 m2, które znajdować się będzie na parterze budynku.

Otwarcie odbyło się w dniu 01 kwietnia 2016 rok.

Za przeprowadzenie transakcji odpowiedzialna była Justyna Wasiak - negocjator NAI Estate Fellows Poznań.

 

Centrum Biurowe Podwale to kompleks, który obejmuje dwa połączone ze sobą budynki o łącznej powierzchni 10 500 m2. Budynek został wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania (podłogi techniczne, energooszczędny system chłodzenia z odzyskiwaniem energii cieplnej, energooszczędne oświetlenie, inteligentny system zarządzania). 

Idei inwestycji Centrum Biurowego Podwale towarzyszy troska o lokalną społeczność i środowisko naturalne. Przy wsparciu programu europejskiego w ramach inicjatywy JESSICA deweloper realizuje m.in. projekt założenia parku wraz z chodnikami, ławeczkami i placem zabaw dla dzieci, poprawy i rozbudowy infrastruktury drogowej oraz objęcia okolicznych ulic monitoringiem. Prestiżowa lokalizacja blisko ścisłego centrum Poznania dostarcza udogodnień komunikacyjnych. W bezpośredniej bliskości znajduje się pętla tramwajowa i przystanki autobusowe. Głównymi najemcami budynku są: Concordia i Nationale Nederlanden, AXA, GACA Centrum.

NOWE TRENDY W BIUROWYCH WNĘTRZACH

NOWE TRENDY W BIUROWYCH WNĘTRZACH

Powszechnie wiadomo, że sposób w jaki urządzone są siedziba, czy biuro firmy wpływa nie tylko na jej wizerunek, ale także samopoczucie klientów, a przede wszystkim pracowników. Dlatego przygototwanie projektu wnętrza biura warto poprzedzić analizą potrzeb swojego zespołu, oraz zapoznaniem się z najnowszymi trendami, które pokazują jak urządzić stylowe i tętniące energią miejsce pracy.  Zebraliśmy dla Was najważniejsze tendencje, które można zaobserować w dziedzinie aranżacji biur w okresie ostatnich kilkunastu miesięcy, oraz w prognozach na przyszły rok. 

 
  • ELASTYCZNOŚĆ

Elastyczność to narastający wśród projektantów mebli od dłuższego czasu trend, który objął także wyposażenie biur.  Podzielone na boksy, ogromne, jednolite biurka często spotykane w pomieszczeniach typu open-space, powoli stają się passe. Nowoczesna firma bowiem, to firma elastyczna, gotowa dopasować się do ekspresowo zmieniającej się rzeczywostości.  I takie właśnie ma być miejsce pracy. Meble modułowe, które w dowolnej chwili można przeorganizować, czy łączyć z innymi elementami wyposażenia, to nowy pomysł na aranżację wnętrza biurowego.  Możliwość manewrowania funkcjami i zestawieniem poszczególnych mebli pozwala w razie potrzeby dopasować lokal do zmian zachodzącyh w fimie, wprowadza powiew świeżości i pobudza kreatywność. Inteligentny design, cechujący meble wielofunkcyjne i modułowe, szczególnie przypadnie do gustu pracownikom ceniącym sobie innwacyjność, czyli między innymi najmłodszemu pokoleniu wchodzącemu na rynek pracy. 

  • WSPÓŁPRACA

Współpraca to kluczowe słowo w nowoczesnym podejściu do aranżacji przestrzeni dla pracowników. Najwyraźniej ten trend widać w dwóch rozwiązaniach, które warto wziąć pod uwagę jeżeli dopiero rozpoczynamy przygotowywać projekt biura.

Pierwszy pomysł realizowany w coraz większej ilości firm, to tak zwany "wspólny stół" ustawiony
w miejscu dostępnym dla wszystkich, przy którym każdy może usiąść do pracy, czy rozmowy na projektem. Drugi, zyskujący na popularności zabieg, to zaaranżowanie nie tylko stołu, ale całej przestrzeni wspólnej. Takie miejsce, gdzie w każdej chwili mogą spotkać się osoby z różnych działów i wspólnie pracować na danym projektem, zaplanowane jest przede wszystkim pod kątem funkcjonalności, ale także estetyki – zachęca do wspólnej pracy, spotkań, stymule kreatywność. 

Projektanci radzą również, aby zrezygnować chociaż z części ścianek dzielących biurka współpracowników, by pozwolić im swobodnie się komunikować. Nieograniczona możliwość wymiany uwag, pomysłów i rozwiązań ułatwia pracownikom integrację i zaangażowanie
w  codzienne funkcjonowanie firmy. 

  • JAK W DOMU

Ciekawym trendem, stojącym w opozycji wobec standardów, jakie zwykle przyjmuje się planując wystrój biura,  jest inspiracja domem. Centralnymi punktami biura zaplanowanego w tej koncepcji są kuchnia i jadalnia, które służyć mogą także jako miejsce firmowych spotkań.  Ideą przewodnią jest uczynić biuro, a szczególnie przestrzenie wspólne, miejscem gdzie pracownik nie tylko wykonuje swoje obowiązki, ale gdzie także może  zrelaksować się,  poczuć komfortowo. Stąd propozycja, aby biuro wyposażyć w dużą ilość miękkich kanap i siedzisk, zadbać o dostęp naturalnego światła, przyjemną atmosferę. Pracownicy, którzy mogą w biurze "złapać oddech", stają się bardziej produktywni. Chwila relaksu, akceptowanego przez pracodawcę i współpracowników, sprzyja kreatywności.

  • EKOLOGIA

Ostatnim globalnym trendem, obecnym od lat nie tylko w architekturze i designie, jest dbałość o środowisko naturalne. Materiały wykorzystywane przy wykończeniu i wposażeniu biura powinny być więc możliwie przyjazne środowisku, degradowalne, dobrej jakości, ze znanych źródeł. Większa ilość okien i otwartych przestrzeni pozwoli zaoszczędzić energię zużywaną na oświetlenie i klimatyzację. Wprowadzenie odpowiednich rozwiązań w przestrzeni biurowej, które zmotwują pracowników do oszczędzania papieru i segregowania śmieci to kolejne z wielu pomysłów wartych rozważenia już na etapie projektu. Tym sposobem nasza firma będzie miała nie tylko doskonale zaaranżowane biuro, ale także zminimalizuje swój negatywny wpływ na środowisko naturalne.

 

Aranżacja biura - wyznacznik profesjonalizmu Wynajmującego lokal lub biuro.

Aranżacja biura - wyznacznik profesjonalizmu Wynajmującego lokal lub biuro.

 

Na rynku, zależnie od miasta, w którym chcemy umieścić nasz biznes, mamy różne ilości wolnych przestrzeni do najmu, które różnią się poziomem przystosowania do działalności. Niektóre z nich są w stanie deweloperskim, inne, opuszczone właśnie przez dotychczasowego najemcę, mają układ pomieszczeń daleki od naszych potrzeb, potrzebują modernizacji bądź tylko odświeżenia.

Kto powinien ponieść koszty powyższego?

Co do zasady – Wynajmujący. Zgodnie z art. 662 § 1 kodeksu cywilnego Wynajmujący powinien wydać najemcy rzecz w stanie przydatnym do umówionego użytku i utrzymywać ją w takim stanie przez czas trwania najmu. Często jednak bywa tak, że Wynajmujący chce jednak ciężar wykonania tych prac przerzucić na Najemcę. Oczywiście, jest to możliwe, jeśli Strony tak się umówią. Osobiście jestem zwolennikiem pierwszego rozwiązania.

Przede wszystkim przygotowanie powierzchni Najemcy „pod klucz” jest, w moim przekonaniu, wyznacznikiem profesjonalizmu Wynajmującego. Najemca jest specjalistą w swojej branży i potrzeba mu miejsca, gdzie może swobodnie robić to, na czym zna się najlepiej. A Wynajmujący jest specjalistą w dziedzinie lokali i powinien dostarczyć Najemcy taki lokal, w którym ten będzie mógł realizować swoje zadania. Tak rozumiem biznes polegający na wynajmie lokali – jako sprzedawanie komfortowego miejsca do pracy. I może to jest najważniejsza przyczyna, dla której uważam, że aranżacja powinna leżeć po stronie Wynajmującego. Oczywiście, Najemca może oczekiwać różnych standardów, może mieć wymagania znacznie wykraczające poza pierwotne założenia budżetowe, jednak na etapie negocjacji można to uwzględnić i przekalkulować projekt na nowo, zaproponować odpowiednio wyższą stawkę czynszu, czy dłuższy okres najmu, aby wyższe nakłady zwróciły się.

Ponadto pamiętać należy, że budynek jako substancja jest własnością Wynajmującego i właściwym jest, żeby poważne prace, często zmiany układu ścian, zmiany przebiegu instalacji elektrycznych, wodnych, kanalizacyjnych, dostosowanie klimatyzacji wykonywał Właściciel – to wszystko przecież jest JEGO. Tym bardziej, gdy budynek jest nowy, na gwarancji, czy w okresie rękojmi. Wówczas ingerencja Najemcy w substancję może rodzić poważne konsekwencje w postaci utraty gwarancji.

Oczywiście, jest grupa Najemców którzy wolą sami wykonać adaptację, mając przekonanie, że będzie to rozwiązanie tańsze lub że tylko to gwarantuje im, że lokal będzie dokładnie taki, jakiego potrzebują. W niektórych przypadkach może tak być, ale inwestowanie w cudzą substancję zawsze jest ryzykowne i na pewno zabiera mnóstwo cennego czasu. Rozwiązanie to wymaga też stosownych zapisów w umowie zabezpieczających bezpieczeństwo poczynionych nakładów – to już raczej zadanie dla prawników. W umowie bowiem lub w protokole zdawczo – odbiorczym zwykle znajduje się zapis, że Najemcy znany jest stan faktyczny lokalu i nie wnosi do niego zastrzeżeń…