Magdalena Wizerkaniuk - Estate Center

ESTATE BLOG

Jak tchnąć w stare biurowce nowe życie?

Jak tchnąć w stare biurowce nowe życie?

Na współczesnym rynku nieruchomości biurowych, Inwestorzy prześcigają się w uatrakcyjnianiu swoich budynków, żeby przyciągnąć jak największą liczbę najlepszych Najemców. Istnieją jednak także takie budynki, które swoje najlepsze czasy mają za sobą. Co zrobić, aby miały one również swoje miejsce na biurowej mapie polskich miast? Należy wykorzystać ich ukryty potencjał. Oczywiście, Właściciel musi zdawać sobie sprawę z tego, że nie może konkurować z najlepszymi, najnowocześniejszymi inwestycjami, a co za tym idzie – ciężko będzie mu liczyć na najwyższe czynsze w mieście. Nie należy się jednak poddawać – dla każdego tego typu budynku zawsze jest perspektywa.

W dużych miastach istnieje pewna nisza, którą warto wykorzystać. Mowa o firmach z branży IT. Ich specyfika polega na szybkim rozwoju, a co za tym idzie - niemożliwym do przewidzenia zwiększaniem stanu zatrudnienia. To powoduje często trudności w wynajęciu lokalu w nowym biurowcu, gdzie okres najmu wynosi minimum 5 lat. Takie firmy potrzebują dużo bardziej elastycznych rozwiązań. Można zatem dostosować budynek do aktualnych standardów w zakresie branży IT, poprzez zaaranżowanie w atrakcyjny sposób powierzchni wspólnych, zadbanie o rowerzystów i wynajmowanie lokali na krótsze okresy. Można wydzielić gotowe moduły lub wykończyć większą przestrzeń w sposób łatwy do podzielenia.

Inną niszą na tego typu rynku są biura w bardzo dobrym standardzie, ale o niewielkiej powierzchni – już od 30-40 m2. Firmy handlowe zatrudniające niewielu pracowników lub też ich przedstawicielstwa w innych miastach Polski, potrzebują biur niewielkich lecz reprezentacyjnych. Warto więc w budynkach wynajmować nawet pojedyncze pokoje.

Studium przypadku:

Nasza Firma doradzała Spółce Park przy planowaniu modernizacji budynku biurowego z lat 70-tych XX wieku i zajmowała się jego komercjalizacją. Budynek o charakterystycznym dla czasu jego budowy układzie gabinetowym, był przez poprzedniego właściciela bardzo wyeksploatowany, można wręcz powiedzieć, że zrujnowany. W roku 2017 przeprowadzono jego kompleksową modernizację:

- ocieplenie ścian zewnętrznych

- wymiana systemu grzewczego

- montaż wentylacji mechanicznej z rekuperacją

- montaż systemu klimatyzacji

- wymianę wszystkich okien

- dobudowanie w części frontowej 2 szybów windowych i wyposażenie budynku w windy

- remont parkingu, montaż systemu parkingowego oraz wiaty w części dla rowerów

- w piwnicy aranżacja zaplecza dla rowerzystów z szatniami i natryskami

- utworzenie recepcji i kantyny na parterze

- salkę konferencyjną do wspólnego użytku Najemców

Powierzchnie zaaranżowano w sposób bardzo elastyczny. Pozostawiono ściany nośne, pozostałe ścianki były stawiane w przypadku, gdy taka była wola Najemcy. Wielkość powierzchni najmu wynosiła od około 25 m2.

Budynek spotkał się z ogromnym zainteresowaniem Najemców. Wynajmowane były zarówno małe powierzchnie – pojedyncze pokoje, jak i połączone dwa, trzy. Znalazł się też Najemca powierzchni obejmującej prawie 2 piętra. Klienci docenili wysokiej jakości wykończenie, elastyczną aranżację, a także możliwość zawarcia umowy najmu na okres krótszy niż 5 lat.

Czekamy na kolejną Inwestycję Spółki Park.

Każdy wiekowy budynek może przejść swój renesans. Trzeba tylko mieć na niego dobry pomysł i nie upierać się przy tym, że zawsze będzie należał do najatrakcyjniejszych.

 

Apartamenty przy ul. Woźnej i Mokrej 4 – nowe perełki na turystycznej mapie Poznania

Apartamenty przy ul. Woźnej i Mokrej 4 – nowe perełki na turystycznej mapie Poznania

Serce miasta, klimatyczne uliczki, sąsiedztwo fantastycznych restauracji i kawiarni, a przy tym bliskość historycznych miejsc. O tym jak przemienić starą kamienicę w stylowy, butikowy hotel, oferujący pokoje na krótkoterminowy najem dla gości z całego świata doskonale wie nasza firma, która kilka dni temu stała się oficjalnym zarządcą kamienic przy ul. Woźnej 4 i Mokrej 4.

Usytuowane w uliczkach Starego Miasta, 10-20 minut od Międzynarodowych Targów Poznańskich, Starego Browaru, jeziora Maltańskiego i Dworca PKP kamienice, to idealny wybór na nocleg w Poznaniu. Kamienica przy ul. Woźnej 4 przed laty słynęła ze znajdującej się tutaj piekarni, Mokra zaś należała do bogatej, żydowskiej rodziny. Obecnie obie przechodzą swój największy renesans.

Kamienica przy ul. Woźnej 4 posiada aż 9 pokoi. Na 3 piętrach zakwaterowane mogą zostać aż 24 osoby. Niezwykłą atrakcją dla gości będzie również pokój o nazwie „Santorini”, zlokalizowany w piwnicy. Mimo braku okien, perfekcyjnie dobrane oświetlenie, białe ściany, wolnostojąca wanna i fototapeta z widokiem na turkusowe wody okalające nieziemską grecką wyspę tworzy absolutnie fenomenalny klimat. Wszystkie pokoje urządzone zostały w nowoczesnym stylu. Na ich wyposażeniu znajdują się niezbędne przybory toaletowe i ręczniki, a dodatkowo czajnik, kubki, szklanki i łyżeczki oraz kawa, herbata, cukier i woda mineralna. Do dyspozycji gości oddana została również ogólnodostępna kuchnia z pełnym wyposażeniem i pralką.

Dla osób, które cenią sobie nieco bardziej kameralne miejsca, idealny będzie nocleg w kamienicy przy ul. Mokrej 4, która do użytku zostanie oddana w lutym. Łącznie do dyspozycji gości jest 6 pokoi z analogicznym wyposażeniem i udogodnieniami, w tym także jeden apartament deluxe – idealny na wyjątkowe okazje, zwłaszcza dla nowożeńców.

Rezerwacji można dokonywać bezpośrednio pod numerem telefonu: 570 150 140 lub na naszej stronie internetowej www.estatecenterrooms.pl.

MAMY to w CV - wspieramy Mamy na rynku pracy

MAMY to w CV - wspieramy Mamy na rynku pracy

W Estate Center doceniamy i wspieramy Mamy, które wyróżnia wielozadaniowość, uważność na ludzi, siła i elastyczność, odporność na stres i kryzysowe sytuacje, dobra komunikacja i doskonała organizacja pracy.

Z radością dołączamy do akcji organizowanej przez Miasto PoznańMamy To w CV! Droga Mamo, daj nam się poznać i rozpocznij pracę w przyjaznym środowisku, łącząc posiadane dotąd doświadczenie i umiejętności z tym co dało Ci macierzyństwo.

Współpraca z biurem nieruchomości na wyłączność

Współpraca z biurem nieruchomości na wyłączność

Poza zaletami działania z biurem, warto przyjrzeć się zasadom i formie współpracy. Kwestia umowy pośrednictwa często budzi obawy Zleceniodawców. Podstawową zasadą o jakiej należy pamiętać biorąc pod uwagę taką współpracę, jest konieczność zawarcia w formie pisemnej umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Bez niej, zgodnie z prawem (Ustawa o gospodarce nieruchomościami art. 180), pośrednik nie powinien oferować nieruchomości swoim klientom. Treść umowy regulowana jest przepisami Kodeksu Cywilnego i przepisami o ochronie konsumentów. W związku z RODO umowa powinna być zaktualizowana o niezbędne zapisy dotyczące ochrony danych osobowych.

Sama umowa pośrednictwa może być zawierana na różnych warunkach. Nie tylko wysokość wynagrodzenia wymaga ustalenia pomiędzy Zleceniodawcą, a Pośrednikiem. Znaczenie ma również  rodzaj umowy. Większość biur nieruchomości proponuje klientom dwie podstawowe formy umowy -  otwartą lub tę na wyłączność. Często podpisanie umowy na wyłączność, nazywanej również umową zamkniętą lub pośrednictwa z zastrzeżeniem wyłączności, jest wykluczane przez klientów już na etapie pierwszego kontaktu z pośrednikiem. Jednak współpraca tego typu niesie za sobą wiele korzyści dla obu stron.

Należy powiedzieć wprost, że z punktu widzenia pośrednika „praca na wyłączności” jest o wiele bardziej motywująca. Pośrednik ma gwarancję, że w okresie obowiązywania umowy pośrednictwa sprzedaż odbędzie się z jego udziałem, a co za tym idzie otrzyma wynagrodzenie za wykonaną pracę. W przypadku umów otwartych szansa na finalizację transakcji dzieli się na kilku agentów. Niekiedy mimo aktywnej pracy nad ofertą, laur sprzedaży i związane z tym wynagrodzenie otrzyma kolega z innego biura. Dobre biuro współpracuje z innymi agencjami. Oznacza to, że klient innego biura ma możliwość odbycia prezentacji nieruchomości z oferty na wyłączność konkurencji. W przypadku sprzedaży lub wynajmu biura, podzielą się oni między sobą prowizją, a opiekun oferty nie pozostanie bez wynagrodzenia.

W związku z wyłącznością agencja przeznaczy większe nakłady na promocję oferty na portalach - odpłatne wyróżnienia, podbicia, profesjonalną sesję fotograficzną, baner, wirtualny spacer po nieruchomości. Dodatkowa promocja oznacza większe koszty poniesione przez agencje. Jednak odpowiednio zmotywowany wyłącznością pośrednik wie, że sprzedaż odbędzie się z jego udziałem, a koszty poniesione na promocję zwrócą się z wynagrodzenia.

Istotną dla wielu klientów jest transparentność pracy z jednym agentem. Dla właściciela nieruchomości jeden opiekun oferty oznacza publikacje ogłoszenia w odpowiednim standardzie, regularną aktualizację oferty, kontakt z jednym, zaufanym pośrednikiem. Współpraca na zasadach otwartych powoduje pojawienie się ogłoszenia jednej nieruchomości wystawionej przez kilka biur. Standard pracy pośredników jest zróżnicowany. Często w ogłoszeniach jednakowej nieruchomości podane są niespójne parametry, mieszkanie różnie prezentuje się w zależności od jakości sesji zdjęciowej, a w najgorszym przypadku różni się także cena nieruchomości. Taki wizerunek oferty na portalach wpływa niekorzystnie na jej odbiór przez poszukujących oraz może mieć wpływ na argumenty używane w negocjacjach.

Rzetelny opiekun oferty to gwarancja komfortowego przeprowadzenia transakcji. Regularny kontakt, bieżąca aktualizacja ogłoszenia oraz jeden adres, pod który Właściciel nieruchomości zawsze może przekierować innych pośredników i zainteresowanych klientów.

Zarówno Zleceniodawcy jak i pośrednikowi zależy na finalizacji transakcji. Zmotywowany wyłącznością agent może okazać się dużo skuteczniejszy niż kilku współpracujących na umowach otwartych. Jednak nie każdy Zleceniodawca czuje się przekonany do wyłączności na etapie wystawienia oferty i wyboru biura. Jeżeli kooperacja z biurem nieruchomości rozpocznie się od formy otwartej, dobrze jest po kilku tygodniach zweryfikować działania agentów. Może biuro, które wyróżnia się jakością obsługi i zaangażowaniem opiekuna oferty jest warte przekształcenia współpracy na wyłączność? Kluczem do sukcesu transakcji mogą okazać się - zaufanie, relacje i odpowiednia motywacja pośrednika.